Τετάρτη, Ιανουαρίου 23, 2013

Πρόσθεση με υπέρβαση του 10


 Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των μικρών παιδιών στα μαθηματικά είναι να ξεπεράσουν τη φάση μετράω με τα δαχτυλάκια. Και δυστυχώς  αν δεν ξεπεραστεί εγκαίρως γίνεται βίωμα και όταν είναι μεγαλύτερα προσπαθούν να το κρύψουν.  


Ένα βασικό βήμα είναι να κάνουν  πράξεις που δεν θα υπερβαίνουν το 10 καθημερινά. Έτσι ώστε να φτάσουν σε σημείο να απαντούν αυθόρμητα. Το δυσκολότερο όμως είναι όταν παιρνάνε στην φάση που η πρόσθεση υπερβαίνει το 10. Π.χ.   6 + 7 = ...  Τότε τα παιδιά που θα συνεχίσουν με τα δάχτυλα και δεν θα κατανοήσουν την χρησιμότητα της δεκάδας  θα χρησιμοποιούν τα δάχτυλα για πολύ καιρό ή και για πάντα.


Πριν φτάσουμε λοιπόν σε αυτή την πρόσθεση καλό θα ήταν να μάθουν τα ζευγαράκια που μας δίνουν 10.  Μια όμορφη ιδέα πετυχα στο Pinterest  απο το littlestscholars.blogspot.gr


 Μ ορείτε να το βρείτε  έτοιμο για εκτύπωση εδώ. Βαλτέ τα παιδιά να χρωματίσουν και κολλήστε το κοντά στο μέρος που διαβάζουν.


Στη συνεχεία βαλτέ προσθέσεις  του τύπου

1 + 9 + 5 =  15
2 + 8 + 6 = 16
3 + 7 + 4 + 14

ώστε να γίνεται αναγκαστικά η στάση στο 10.  Στη συνέχεια   ζητήστε από τα παιδιά να κάνουν το ίδιο  και όταν έχουν 7 + 6 σπάζοντας το δεύτερο νούμερο σε 3 + 3 .




Μερικά χρήσιμα φυλλάδια μπορείτε να βρείτε στο  ο γραφούλης και η γραφούλα

Και να θυμάστε  δεν γίνονται όλα σε μια μέρα. Χρειάζεται υπομονή και επίμονη. Και αν το παιδί σας δεν είναι πρωτάκι αλλά παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα ακολουθείστε την ίδια διαδικασία. Ποτέ δεν είναι αργά!




17 σχόλια:

  1. Τί ωραία ιδέα Μαρία μου!
    Εμείς είμαστε στο στάδιο μετράω τα δαχτυλάκια και νομίζω πως θα το χρησιμοποιήσουμε σύντομα. Ευχαριστούμε <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ έξυπνος τρόπος εκμάθησης της πρόσθεσης για τα μικρούλια!!!

    Φιλάκια Μαρία xxx

    (Σε ευχαριστώ πολύ για την ευχή που άφησες στο blog μου με αφορμή τα πρώτα του γενέθλια. Σου έχω απαντήσει ήδη. Βλ. εδώ:
    http://my-lovable-baby.blogspot.gr/2013/01/emotions-thoughts-my-lovable-baby_22.html#comment-form)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε Μαρία για την όμορφη ιδέα!!!!
    εμεις με την μικρη που πάει νήπιο κανουμε παιχνιδάκια με τους αριθμούς ετσι δεν της είναι βαρετά ευτυχώς απο πέρυσι τα πάμε πολύ καλα με τους αριθμους ... θα το παίξουμε και μεις το ουράνιο τόξο του 10...σε χαιρετώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία ιδέα και χρήσιμη! Ευχαριστούμε! Θα τη χρησιμοποιήσω οπωσδήποτε. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλεια η ανάρτησή σου!! Αυτές τις μέρες είχα αυτό το πρόβλημα! Ο φόβος μου λοιπόν είναι αυτό ακριβώς που είπες με τα δάχτυλα! Συζητούσα με την μαμά μου πως θα την κάνουμε να μάθει προσθέσεις όπως 6+7 χωρίς δάχτυλα! Τώρα μπήκαν και στην 20άδα! Όλα όσα γράφεις μας χρειάζονται! Θέλει καθημερινή εξάσκηση. Πιστεύεις δηλ. πως όπως θα μάθουνε σαν ποίημα το 6+4 μας κάνει 10, έτσι θα μάθουν και το 6 και 5 μας κάνει 11;
    Ευχαριστώ! Κοινοποιώ!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αρχη μαθαινει αυθορμητα τις προσθέσεις χωρίς υπερβαση και τα ζευγαράκια του 10. Μετά πρεπει αναγκαστικα να μπει στην λογικη του σπασίματος. Κατι που αργότερα θα εφαρμοσθεί και στις δεκάδες και στις εκατοντάδες κτλ. Οπότε πρέπει να έχει εξοικειωθεί με τη τεχνική. Φυσικα κάποια στιγμή το 6 + 5 = 11 θα έρχεται και αυτό κατευθείαν αλλά δεν είναι αυτό που μας ενδιαφέρει άμεσα.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα Μαρία μου! Ωραία το θέμα της ανάρτησής σου. Εμένα η μικρή μου, συνήθιζε να το κάνει αυτό. Φέτος είναι πρωτοετής στο μαθηματικό, γιατί τα μαθηματικά ήταν και είναι η αγάπη της.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά δεν έχουν άδικο που λένε ότι η μουσική έχει άμεση σχέση με τα μαθηματικά!

      Διαγραφή
  7. Μαράκι καλησπέρα και ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!!!να το φτιάξεις το στάντ ειναι εύκολο και ωραίο οτι χρειαστει πές μου!!!
    Μου γράφεις για την συνάντηση αλλα δεν γνωρίζω κάτι, μήπως με μπέρδεψες ;μαζευτήκαμε πολλές Δημητρούλες στον μπλογκογειτονιά!!!σε χαιρετώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά μην σε μπέρδεψε βρε Δημητρούλα. Κάθε Δήμητρα είναι διαφορετική. Εγώ Dimitra, εσύ Demi. Χα χα χα. Όσο για τη συνάντηση πιστέυω θα σε έχει ήδη ενημερώσει η Μαρία οπότε μην επαναληφθώ.

      Διαγραφή
    2. Για την Dimi λεει μηπως την μπέρδεψα αλλα οχι δεν το ξανακάνω!Το κανα μια φορα!χιχι.

      Διαγραφή
  8. Μαράκι τι χρήσιμη και έγκαιρη ανάρτηση για μας της πρωτο-μαμάδες!!! Και εμείς με τα δαχτυλάκια μετράμε! Της αρέσουν όμως πολύ τα μαθηματικά, περισσότερο από τη γλώσσα! Λες να ακολουθήσει το λειτούργημά σου η κόρη μου? Αυτές τις μέρες τους έστελνε η δασκάλα κάτι φυλλάδια μαθηματικών πανδύσκολα και τη Δευτέρα θα κάνουν το πρώτο τους "διαγώνισμα" στα μαθηματικά. Θα μελετήσουμε πολύ καλά τις προτάσεις σου. Σ' ευχαριστούμε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν γινόταν να μην ξανάρθω να σου πω πόσο χρήσιμα είναι αυτά που μας έδειξες! Έστειλα στον ξάδελφο να μου τυπώσει το ουράνιο τόξο (δεν έχω εκτυπωτή δυστυχώς) και το έβγαλα φωτοτυπίες και το μοίρασα σε όλα τα παιδάκια της γειτονιάς!! Μοιράστηκα μαζί τους και όλα τα υπέροχα για την πρόσθεση που υπερβαίνει το 10! Πόσο μα πόσο χρήσιμη!!!! Σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ δασκάλα!!!

      Διαγραφή