.

Παίζω με την προπαίδεια του 9!

By 10/06/2014


Στην προηγούμενη ανάρτηση σας είχα αναφέρει ότι ο γιος μου έχει μία έφεση στα μαθηματικά αλλά....Πάντα υπάρχει ένα αλλά. Και η δική μας δυσκολία είναι στον πολλαπλασιασμό! Αν του βάλεις να κάνει μια πράξη δεν θα κάνει λάθος αλλά εμένα κάτι δεν μου πήγαινε καλά. Στην πραγματικότητα δεν μπορούσε να απαντήσει σε μία ερώτηση τύπου 6x7= ...   Όχι με την ταχύτητα που θα έπρεπε να απαντήσει. Έχει όμως μάθει από το σχολείο την ακολουθία των αριθμών 6 12 18 24 30... Οπότε μετά από λίγο θα λάβεις την σωστή απάντηση. Κάτι τέτοιο όμως αν δεν διορθωθεί παγιώνεται οπότε μετά από καιρό η ταχύτητά του σε πιο περίπλοκες πράξεις θα μειωθεί δραματικά. Πολλά παιδιά αντι να πολλαπλασιάζουν προσθέτουν στον μυαλό τους τον αριθμό.


                                     photo credit: Canadian Pacific via photopin cc



 Για παράδειγμα το 6 x 7 = 42 θα προκύψει από την ακολουθία των πράξεων
6+6=12 
12+12+12 =36 ,
36+6 = 42
Ίσως να βρείτε αυτόν τον τρόπο ευρηματικό και ενδιαφέρον αλλά στο γυμνάσιο το παιδί θα φτάσει στο σημείο να εγκαταλείψει την προσπάθεια να κάνει πράξεις γιατί θα τον κουράζουν. Και εκεί εγώ σαν καθηγήτρια είναι που πρέπει να παλέψω με τον πιο μεγάλο μου εχθρό. Το κομπιουτεράκι!!!!!!!!
Και πως να πείσεις ένα παιδί να ασχοληθεί με την προπαίδεια; Μα με μαγικά και παιχνίδια. Και αφού την αγαπήσει σιγά σιγά θα την αποστηθίσει.  Λέω λοιπόν να ξεκινήσουμε μια σειρά από αναρτήσεις με στόχο να μάθουμε την προπαίδεια. 

Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με το εννιά. Γιατί έχει τα περισσότερα κόλπα! 

Όταν παρατηρήσω ότι μαθητές μου δυσκολεύονται στην προπαίδεια του 9 τους λέω το παρακάτω ανέκδοτο:

Μια μέρα ο Τοτος πήγε στο σχολείο αδιάβαστος (τι πρωτότυπο!).  Ελα όμως που τον περίμενε τεστακι την επόμενη μέρα.



Ο Τοτός στεναχωριέται που δεν κάθισε να διαβάσει. Πως να συμπληρώσει τα κενά αφού το μόνο που ξέρει είναι να μετρά!



Και πώς μπορεί ο Τοτός να είναι σίγουρος ότι τα συμπλήρωσε σωστά;






Υπάρχει όμως και άλλο ένα κόλπο που δεν χρειάζεται χαρτί. Τα παιδιά μπορούν να μάθουν την προπαίδεια του 9 χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους. Εδώ να ευχαριστήσω τον μικρό μου βοηθό που αν και 4 ετών με βοήθησε να σας παρουσιάσουμε αυτό το μαγικό!





Ανοίγουμε τις παλάμες και θεωρούμε ότι σε κάθε δαχτυλάκι αντιστοιχεί ένα νούμερο.




Για να βρούμε το 1x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 1. Αριστερά από αυτό δεν υπάρχει κανένα ανοιχτό δάχτυλο οπότε γράφουμε 0 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 9 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 09




Για να βρούμε το 2x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 2. Αριστερά από αυτό είναι 1  ανοιχτό δάχτυλο οπότε γράφουμε 1 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 8 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 18







Για να βρούμε το 3x9= .... Κλείνουμε το δαχτυλάκι νούμερο 3. Αριστερά από αυτό είναι 2  ανοιχτά δάχτυλα οπότε γράφουμε 2 και δεξιά από αυτό υπάρχουν 7 ανοιχτά δάχτυλα. Άρα το αποτέλεσμα είναι 27



Αν δεν μας πιστεύετε δείτε και παρακάτω




















Ο υπολογιστής έχει κερδίσει την προσοχή των παιδιών μας. Γιατί λοιπόν να μην βάλουμε τα μεγάλα μέσα και για να μάθουν την προπαίδεια;

Παίξτε μαζί χιονοπροπαιδεια στον υπολογιστή. 


Προσοχή όλα αυτά είναι για να κερδίσουν την προσοχή του παιδιού . Κεντρικός μας στόχος είναι να μάθουν να απαντούν γρήγορα σε οποιαδήποτε ερώτηση προπαίδειας τους τεθεί. Γι' αυτό και δεν θα μείνουμε μόνο στα μαγικά. Σιγά σιγά  θα πρέπει να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Την επόμενη βδομάδα λοιπόν ξανά καινούρια κόλπα και ιδέες.




You Might Also Like

23 comments

  1. Καλέ τι κόλπα είναι αυτά; Κόλλησα:) Εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτή την ηλικία και μου φαίνεται βουνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τελεια κόλπα Μαρακι!! Σιγουρα θα τα χρειαστουμε!! φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλεια τα μαθηματικά κόλπα Μαράκι μου!
    Αυτή είναι η μαγεία των αριθμών....
    Βρε λες το κολπάκι με τα δάχτυλα να το κάνω από τώρα στο δικό μου πρωτάκι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τέλεια τα κόλπα ,δεν τα ήξερα! Αν δυσκολευτούν και τα δικά μου θα τους τα δείξω! Τωρα που πηγαινουν Β'Δημοτικού έχουν φτασει στην προπαίδεια του 5 και την ξερουν γρήγορα (ειναι ευκολη βέβαια,αλλά τα ρωτάω ανακατεμένη κι απαντούν γρήγορα....) θα περιμένω και τα υπόλοιπα που θα μας δείξεις Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλέ τι ωραία!!! Νομίζω με τέτοια κόλπα μια χαρά θα τα πάμε!!!! Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ωραία και χρήσιμη ανάρτηση Μαρία μου!
    Η αλήθεια είναι ότι πλέον η προπαίδεια είναι δεδομένη για μένα, ωστόσο ναι ήδη σκέφτομαι πώς θα τη μάθω στα κορίτσια όταν με το καλό έρθει η ώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά εχω παθει την πλακα μου , δεν ηξερα οτι υπαρχουν αυτά τα κολπα είναι φανταστικοι και οι 2 τροποι εχω ενθουσιαστει αυριο κιολας θα της δειξω τον κολπο με τα δαχτυλα ειμαστε β΄δημοτικου οποτε μεχρι το τελος της χρονιας πρεπει μας ειπε η δασκαλα να την ξερουν ολη και απεξω , ευχαριστουμε πολύ ,,, παρα πολυ χρησιμη η πληροφορια που μας δινεις
    απο : xiotiko.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καταπληκτική ανάρτηση!
    Μπράβο και στη μαμά και στο παιδάκι!

    Το "κόλπο" το γνωρίζαμε.Να΄ναι καλή η δασκάλα, που το έδειξε στον γιο μου στη Γ Δημοτικού.

    Καλή συνέχεια!
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πω, πω ζαλίστηκα με τόσα νούμερα. Τα κακόμοιρα τα παιδάκια μας, από μικρά στα βάσανα ευτυχώς που έχουμε και την χιονοπροπαιδεια καλέ που την βρήκες ??? ΤΕΛΕΙΑ είναι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εχω μεινει με το δευτερο κολπο με τα δαχτυλακια! Το πρωτο το γνωριζα απο την εποχη μου.
    Μπραβο! Εξαιρετικα χρησιμο και για εμας που η μεγαλη μου ειναι στην 3η Δημοτικου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαχα βρε τι παιχνίδια είναι αυτά?Άμα μου τα έκαναν και εμένα μικρή αυτά τα κόλπα ίσως να είχα αγαπήσει τα μαθηματικά που ήταν ο εφιάλτης μου!Ακόμα βλέπω όνειρα πως δίνω εξετάσεις στα μαθηματικά και δεν ξέρω γρι..
    Ουφ ευτυχώς μεγάλωσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χα χα κολπάκια!!! Πόσο μου άρεσαν τα παιδικά χεράκια στις φωτο! Καλή συνέχεια, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγω τα ξέρω τα κόλπα. Το ενα απο παιδί, το αλλο το εμαθα σαν δασκαλα. Υπέροχος ο τρόπος που τα παρουσίασες.
    Εμένα, τους μαθητές μου δηλαδή τους έχουν βοηθήσει και τα τραγούδια που κυκλοφορούν για την προπαιδεια.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όταν θα αρχίσουμε να μαθαίνουμε προπαίδεια θα έχουμε πολύ πλάκα!!!Αφού ήδη κι εγώ κολλάω πολύ στις πράξεις 6χ7 , 7χ8 ! Ωραία κολπάκια!!!Ευχαριστούμε πολύ! Από το πάρτι της Μάρθας ήρθα! Χαίρομαι που σε γνωρίζω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλα τέλειο!!!ξετρελαθηκα και να φανταστεις οτι ποτε μα ποτε δεν χωνεψα τα μαθηματικα!!!!
    oiparamythenies
    απο το link party mamarelax

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλα επαθα πλακα τωρα! εμεις εχουμε ακομα χρονια μπροστα μας για να μαθουμε προσθεσεις και αφαιρεις αλλα ειδες 2 κολπα που δεν ηξερα! βασικα ψεματα λεω το πρωτο κολπο μου το εξηγησε μια φιλη μου πριν κανα μηνα και τελικα το ηξερα και απο εκει! Μπραβο σου κια μπραβο στο ανακαινισμενο σου blogσπιτακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οοο τι ωραία κολπα είναι αυτά! Συγχαρητήρια κ για τον υπέροχο βοηθό! Απο το πάρτυ του mama relax!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ωραίο κολπάκι !!το κρατώ γα το μέλλον!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. αυτό το κολπάκι με τα δάχτυλα είναι πολύ βοηθητικό για τα παιδιά

    να ναι καλά η δασκάλα του γιου μου που τους το έδειξε στην Γ δημοτικού.

    Πανέμορφη ανάρτηση!

    έρχομαι από το λινκ πάρτυ του Mama Relax

    φιλιά
    Αλεξία https://momyof6.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η ανάρτηση σου είναι υπέροχα βοηθητική για του χρόνου που θα είμαστε στη Δευτέρα! Ευχαριστώ για τη καλή δουλειά που έχεις κανει και με τις φωτογραφίες!
    Από το πάρτι έρχομαι κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλά Μαρία με έσωσες το ξέρεις;; Θα επιλέξω τον πρώτο τρόπο και θα σου πω αποτελέσματα, γιατί και εμείς έχουμε το ίδιο πρόβλημα. Κάπως μπερδευόμαστε, κάπως δεν το κατέχει ακόμα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή