.

In love with black colour

By 9/17/2013

Από μικρή είχα σαν αγαπημένο μου χρώμα το μαύρο.  Στην εφηβεία αυτό έγινε πιο συνειδητό. Ίσως μάλιστα να έγινε και μανία αφού  δεν υπήρχε μέρα που να μην φοράω κάτι μαύρο. Εννοείται ότι πάντα τα αθλητικά μου ήταν αυτό το χρώμα αλλά αυτό επεκτάθηκε  και στις μπλούζες.




Θυμάμαι ακόμα τον πατέρα μου να αντιδρά. Πάλι μαύρα θα φορέσεις; Φόρα και κανένα χρώμα. Όσοι είναι της εποχής μου θα θυμούνται ότι αυτό ήταν μόδα για αρκετά παιδιά. Για μένα ήταν όμως επιλογή χρώματος και όχι ιδέας ή μόδας. Άλλωστε δεν ήμουν ποτέ ντυμένη στα κατάμαυρα. Όχι ότι δεν θα το ήθελα αλλά μια φορά που το προσπάθησα έτυχε να κάνουμε στα Κείμενα το δημοτικό τραγούδι   ''Ο θάνατος του Διγενη'' και  στην Ιλιάδα για την κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη. Το τι καζούρα έπεσε δεν λέγετε.  Που να το τολμήσω ξανά.

                                                                                  Stuart Weitzman μέσω Spartoo



Τότε ήταν που άρχισα να ψάχνω τη σημασία του χρώματος αυτού. Το μαύρο είναι το χρώμα του θανάτου και γενικά του κακού. Στην πραγματικότητα όμως είναι πολύ παρεξηγημένο αφού συμβολίζει την κομψότητα και την σοβαρότητα. Δεν υπάρχει γυναικεία ντουλάπα χωρίς μαύρο φόρεμα, μαύρη τσάντα και μαύρο παπούτσι. Συμβολίζει την δύναμη και γι' αυτό επιλέγετε σαν χρώμα κοστουμιού από τους περισσότερους άντρες. Είναι λοιπόν στην καθημερινή μας ζωή.

                                                                                                Calvin Klein


Οι άνθρωποι που επιλέγουν το μαύρο σαν χρώμα λέγεται ότι είναι ευαίσθητοι. Αν και δεν είναι εσωστρεφείς προσέχουν και δεν μοιράζονται εύκολα αυτά που νιώθουν με τους άλλους. Τους αρέσει η ανεξαρτησία, θέλουν να είναι δυνατοί και απολαμβάνουν να αποπνέουν μυστήριο.

                                                                                               πηγή

Αντίθετα οι άνθρωποι στους οποίους δεν αρέσει το μαύρο είναι ανοιχτόκαρδοι και εύκολοι άνθρωποι. Δεν είναι τόσο σοβαροί με τα πάντα και δεν τους αρέσει η επισημότητα. Θεωρούν ότι είναι ένα καταθλιπτικό χρώμα και δεν αρέσκονται να δείχνουν την δύναμη τους ή να καθοδηγούν τους άλλους. Πιθανότατα να φοβούνται το σκοτάδι ή να τους θυμίζει κάτι άσχημο από το παρελθόν.

                                                                                             πηγή

Στα παιδιά τώρα το μαύρο χρώμα είναι το καμπανάκι που μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί περνάει κάτι δυσάρεστο στη ζωή του. Αν ζωγραφίζει τα πάντα μαύρα θα μπορούσε να σημαίνει ότι κρύβει οργή , θυμό ή φόβο στην ψυχή του. Ο μεγάλος μου γιος έχει ένα θέμα με την μονοχρωμία. Αλλά οι νηπιαγωγοί με καθησύχασαν λέγοντάς μου ότι αφού δεν επιλέγει το μαύρο μόνο, δεν χρειάζεται να ανησυχώ. Αυτό όμως δεν είναι απόλυτο. Ακόμα και τα παιδιά περνάνε φάσεις στη ζωή τους. Σίγουρα μία συζήτηση μαζί τους θα μπορούσε να μας διαφωτίσει. Το παιδί πρέπει να έχει το δικό του ρόλο πριν βγάλουμε συμπεράσματα. 




Στους εφήβους το φαινόμενο είναι πιο έντονο. Είναι ένας έμμεσος τρόπος να αποχαιρετήσουν την παλιά τους ζωή σαν παιδιά και να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα. Νιώθουν ότι έτσι αφήνουν πίσω τους τα χρώματα της αθωότητας και φτάνουν πιο κοντά στην ενήλικη ζωή. Κρατούν τους ανθρώπους σε απόσταση και έτσι αποκτούν τον χώρο τους που τόσο έχουν ανάγκη σε αυτή την ηλικία.

                                                                                          Jansport


Τελικά όμως δεν θα έπρεπε να φοβόμαστε το μαύρο. Είναι έκφραση της προτίμησης κάποιου. Εμένα προσωπικά με κάνει να νιώθω πολύ άνετα. Βέβαια στην ζωή μου μπήκαν και άλλα χρώματα αλλά για αυτά θα μιλήσουμε μια άλλη φορά.

Καλή και χαρούμενη μέρα. 



You Might Also Like

20 comments

  1. Προσωπικά μου αρέσει πολύ ως χρώμα, το θεωρώ πάρα πολύ σικ.
    Εννοείται ότι παρομοίως πέρασα την εφηβική φάση του μαύρου κορακιού και είχα φρικάρει τους γονείς μου!
    Τώρα λόγω των παιδιών το αποφεύγω, αλλά εξακολουθεί να μου αρέσει!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα δεν είχαν φρικάρει. Απλά δεν του αρέσει του μπαμπά μου σαν χρώμα. Μα καθολου ομως.

      Διαγραφή
  2. Το μαύρο είναι αγαπημένο μου χρώμα και πολύ παρεξηγημένο! Άλλο στα ρούχα μας, άλλο στις ζωγραφιές των παιδιών που κι εκεί νομίζω εξαρτάται από το είδος της ζωγραφιάς περισσότερο!
    Αλλά ναι υπάρχει αυτή η νοοτροπία.. Στο λύκειο ήθελα να βάψω πχ μαύρα τα νύχια μου και οι γονείς μου δεν με άφηναν! Ενώ τώρα τους αρέσει πολύ όταν το κάνω.. Τι να πεις!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μόνο του το μαυρο δεν μπορει να χαρακτιρισει κανέναν καταθλιπτικό ή οτι κατι του συμβαίνει. Πρέπει να υπάρχουν και αλλες ενδειξεις. ΚΑι στα παιδιά είναι ακόμα πιο δυσκολο να το αντιληφθουμε.

      Διαγραφή
  3. Το μαύρο ήταν και εμένα κάποτε αγαπημένο μου χρώμα στην εφηβεία. Άνοιγες την ντουλάπα μου και ήταν σχεδόν όλα τα ρούχα μου μαύρα. Τώρα το αποφεύγω αν και έχω αρκετά κομμάτια στην γκαρνταρόμπα μου που είναι μαύρα. Απλά, δεν τα πολυφοράω. Όπως και να το κάνουμε είναι ένα χρώμα διαχρονικό, που ταιριάζει με όλα. Το μόνο που απεχθάνομαι είναι το μαύρο στα πιτσιρίκια. Δε μου αρέσει καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περσι πηγα σε μια αλυσίδα παιδικών ρουχων και σχεδον ολα ηταν μαυρα. Ακόμα και εγω που το λατρευω επαθα σοκ.

      Διαγραφή
  4. αυτές τις μέρες με απασχολεί και εμένα το μαύρο γιατι ο ένας γιος μου ζωγραφιζει συνέχεια με μαυρο ,τέρατα και μας τα δείχνει με χαρά!Η ζωγραφιά όμως είναι πολύ καλή σαν σχέδιο!

    όσο για τα ρούχα μου αρέσει και εμένα αλλά ποτέ δεν ντυνομαι εξ ολοκλήρου στα μαυρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφοσον σας τις δειχνει με χαρά μαλλον δεν χρειαζεται να ανησυχεις. Ισως είναι επηρεασμένος απο κάτι που είδε στην τηλεόραση.

      Διαγραφή
  5. Το μαύρο είναι το αγαπημένο μου χρώμα στα ρούχα. εννοείται στη εφηβεία αλλά ακόμα και τώρα το επιλέγω σε πολλά μου ρούχα. Συνδυάζεται εύκολα, είναι επίσημο... άσε που "μετριάζει" λίγο και τις καμπύλες! Στο σπίτι μου όμως δεν το αντέχω με τίποτα, με κουράζει και με μελαγχολεί. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βεβαια κρυβει το μαυρο. Ενας ακομη λογος που το λατρευω. Η αλήθεια είναι οτι στο σπίτι δεν έχω πουθενα μαυρο τωρα που το λες. Μονο ο υπολογιστης και κατι τετοια μικρα πραγματα. Αλλα στα ρουχα κυριαρχει!

      Διαγραφή
  6. Τώρα αν σου πω ότι το μαύρο εμένα μου φτιάχνει τη διάθεση, όπως και όλα τα άλλα χρώματα, θα με πεις ανώμαλη; Χαχα!!
    Στάθηκα σ΄αυτό που λες για τα μικρά παιδιά και το μαύρο. Δεν είναι πάντα έτσι! Τα παιδιά δεν έχουν τις δικές μας προβολές για τα χρώματα. Χρειάζεται οπωσδήποτε διερεύνηση, όπως λες, κι αυτό γιατί μπορεί να ευθύνονται διάφοροι παράγοντες. Έχω υπόψη μου περίπτωση παιδιού που ζωγράφιζε μόνο με μαύρο και οι νηπιαγωγοί του είχαν σκεφτεί τα μύρια όσα. Και τι συνέβαινε τελικά; Τα παιδιά μοιράζονταν τους μαρκαδόρους στο σχολείο και όλοι οι συμμαθητές του επέλεγαν τους χρωματιστούς για να ζωγραφίσουν. Επειδή το παιδάκι ήταν ήσυχο και δεν διεκδικούσε, κατέληγε πάντα να ζωγραφίζει με το μαύρο μαρκαδόρο, επειδή μόνο αυτός έμενε μέσα στο ποτηράκι...
    Καλό σου απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σε πω ανώμαλη θα πρεπει να πω και τον εαυτό μου. Οσο για τα παιδιά συμφωνω μαζι σου. Αλλωστε μπορει απλά να του αρέσει και ολας οπως σε μας. Εχω διαβάσει και για τετοια περίπτωση.

      Διαγραφή
  7. Πολύ ενδιαφέρουσες οι αναλύσεις σχετικά με το μαύρο, το οποίο κι εγώ το φοράω με μεγάλη άνεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παρεξηγημένο χρώμα το μαύρο αλλά βρίσκεται παντού και πάντα!!!!Εμείς είμαστε αντίθετες!Η μία (Μαρία ) αγαπάει το μαύρο ενώ η άλλη(Ελένη)αγαπάει το άσπρο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δε το συμπαθώ καθόλου.
    Είμαι πιο φωτεινός τύπος.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μέχρι τα 25 δεν το έβγαζα από πάνω μου. Μετά όμως άλλαξα. Σιγά, σιγά μπήκαν κι΄άλλα χρώματα στην ντουλάπα μου. Καλά μη φαντάζεσαι τίποτα ακραίο. Δυσκολεύομαι πολύ με τα έντονα χρώματα. Άσπρο, μαύρο, καφέ, μπεζ, χακί, άντε και στο τσακίρ κέφι κανένα γαλάζιο. Πολύ κομψό το τσαντάκι και η γόβα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. All time classic!! Με ζωηρές "πινελιές" γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. I love black!!!!Μαζί σου Μαρία μου!!!
    Κάποιες φορές,τό σπάω ,ανάλογα μέ τίς εποχές,καί τά ανάλογα χρώματα!!!
    Καλή εβδομάδα!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπώ το μαύρο στα ρούχα πολύ!Είμαι από αυτές που το θεωρούν κομψό, κολακευτικό, στυλάτο.
    Άσε που νομίζω ότι ταιριάζει στις περισσότερες και μας κάνει ακόμα πιο κούκλες χι χι χι.
    Ήρθα στο blog-ακι σου μετά από καιρό και με ξάφνιασε πολύ ευχάριστα η αλλαγή του που από παιχνιδιάρικη έγινε πιο.....ήπια, φθινοπωρινή και γυναικεία. Είναι ότι χρειάζομαι αυτό τον καιρό.
    Φιλάκια Μαράκι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή